تاریخ انتشار: شنبه 1403/02/01 - 08:00
کد خبر: 501995

در روزنامه های امروز کشور چه گذشت؟!

پاسخ مسخره!/ نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی

پاسخ مسخره!/ نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی

مطبوعات امروز کشور به موضوع پیامدهای عملیات وعده صادق و شکست صبح جمعه رژیم صهیونیستی پرداخته و تیتر اصلی خود با پوشش این موضوع نوشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در صبح جمعه 31 فروردین ماه چند کوادکوپتر (به قول کارشناس شبکه صهیونیستی اینترنشنال: ریزپرنده پیتزابر!) در فلوات شرق اصفهان رهگیری شد و تلاش برای بزرگ‌نمایی نفوذ این ریزپردازنده ها آغاز شد و رژیم صهیونیستی غاصب که در چند ماه اخیر فقط نظاره‌گر شکست در ابعاد مختلف بودند، می‌خواستند با  انجام این عملیات رسانه‌ای این‌گونه وانمود کنند که ابتکار عمل در دست آنهاست و پاسخ دفاع مشروع ایران را داده‌اند، در این گزارش ضمن مرور مهمترین اخبار روز به حواشی و اتفاقات پیرامون این موضوع نیز گریزی بزنیم که در ادامه می‌خوانید.

کیهان امروز صفحه اول خود را این‌گونه آغاز کرد: نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی، وزیر امنیت اسرائیل:مسخره و بی‌خاصیت بود

عملیات ناکام تروریســتی رژیم صهیونیستی با استفاده از ریز پرنده علیه پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش عمق لاف‌زنی این رژیم در براابر ایران را نشان داده است. بامداد روز جمعه 31 فروردین ماه خبر‌هایی مبنی بر فعال شدن سامانه های پدافند هوایی شهر اصفهان علیه چند ریزپرنده در نزدیکی منطقه شهید بابایی( پایگاه هشتم شکاری) نیوری هوایی ارتش در رسانه مخابره شد. این خبر به سرعت در صدر مهم ترین اخبار رسانه های جهان قرار گرفت و تحلیل ها بر سر ابعاد و تاثیرات این حمله منتشر گشت.

در ادامه وطن امروز نوشت: مسخره ها

«مسخره و مضحک»! بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بعد از اتفاقات بامداد جمعه در اصفهان پیامی یک کلمه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرد که در زبان عبری به معنای اشتباه یا شلیک ضعیف است. او در این توئیت غیرمستقیم عملیات اسرائیل را تایید و آن را مسخره ‌کرد. توئیت او همزمان با عملیات تل‌آویو در پاسخ به حمله موشکی ایران علیه ۲ پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی، نوعی از شرمساری را برای اسرائیلی‌ها در پی داشته است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در رابطه با توئیت بن گویر گزارش داد: توئیت‌های ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل و تالی گوتلیب، عضو کنست (پارلمان اسرائیل) که به مسؤولیت اسرائیل اشاره کرده‌اند موجب نگرانی دستگاه‌های امنیتی شده است. این کانال همچنین گزارش داد: پیش‌بینی‌های ارتش و دستگاه‌های امنیتی این است که «حمله» به پایان رسیده است اما اسرائیل همچنان آماده‌باش خود را حفظ می‌کند. این کانال گزارش داد: به رغم اینکه اسرائیل از قبل به واشنگتن گفته بود حمله‌ای را به ایران انجام خواهد داد اما آمریکا موضع مشخصی اتخاذ نکرد.

ایران تیتر اصلی خود را این‌گونه نوشت: معادله معتبر، منطقه جدید

شکست حملات ایذایی رژیم صهیونیستی در صبح جمعه 31 فروردین و قدرت نمایی پدافندی جمهوری اسلامی ایران باعث شد نه تنها معادله جدید شکل گرفته در منطقه پس از آفند قوی در عملیات وعده صادق جابه‌جا نشود بلکه آن معادله، تثبیت و معتبرتر شود. عملیات ناکام صهیونیست‌ها ضربه حیثیتی دیگری به آنها پس از ضربه 25 فروردین بود. پس‌لرزه‌های این رسوایی حتی در کابینه رژیم صهیونیستی هم بازتاب فوری داشت.

وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو، عنوان «مسخره» را به این عملیات داد. شکست در عملیات صبح جمعه، صهیونیست‌ها را در تله حیثیتی گرفتارتر خواهد کرد و باعث می‌شود در نظم جدید، کشورهای منطقه بیشتر متقاعد شوند که این رژیم حتی توانایی تأمین امنیت و بازدارندگی برای خود را ندارد. رئیس‌جمهور نیز روز پنجشنبه در سفر استانی خود به سمنان به گوشه‌هایی از این تغییر بنیادین از منظر داخلی و جهانی اشاره کرد و گفت: «گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام ۲ و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند. دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها، شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم که باعث حساسیت دشمن نشود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید تا آنها را متوجه جنایات و نسل‌کشی‌هایشان کند.»

خراسان امروز را این‌طور شروع کرد: پاسخ مسخره!

صبح روز گذشته،  اخباری مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان منتشر شد. خبرگزاری‌های خارجی بلافاصله از حمله رژیم صهیونیستی به نقاطی در ایران خبر دادند و بعضا برنامه‌های خود را متوقف و اقدام به پوشش اخبار ایران به صورت زنده کردند. رسانه‌های خارجی حتی نوع این حمله را نیز حمله موشکی عنوان کردند و از مشاهده ستون دود در اصفهان نیز خبر دادند! اندکی پس از انتشار این اخبار و با گزارش شاهدان و منابع محلی مشخص شد هیچ انفجاری بر سطح زمین در اصفهان رخ نداده است.

در همین راستا ساعاتی پس از این ماجرا،  منابع رسانه‌ای و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کردند سامانه پدافندی در برخی استان‌ها از جمله اصفهان فعال شده و تعدادی ریزپرنده‌ مهاجم را شناسایی و منهدم کرده است.   «سیدعبدالرحیم موسوی»، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان اظهار کرد: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آن‎ها تیراندازی شده بود. رفته رفته اما زوایای دیگری از این ماجرا روشن شد و برخی رسانه ها و تحلیلگران نظامی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی به دنبال انجام عملیات  محدود در خاک ایران بوده است. عملیاتی که چند مرحله ای بوده است؛ مرحله اول: از کار انداختن سایت پدافندی S300 در اصفهان با استفاده از ریزپرنده‌های انتحاری و مرحله دوم: عملیات هوایی از آسمان عراق و هدف قراردادن اهدافی در محدوده‌ اصفهان با استفاده از جنگنده و موشک‌های دورایستا. این  ترقه بازی صهیونیست ها، با قدرت‎نمایی و هوشیاری بالای سامانه های پدافند هوایی  کشورمان  در نطفه خفه شد. مهم‎تر از رهگیری ریزپرنده‎ها؛ رهگیری و انهدام موشک های راکس صهیونیست ها بود.

در ادامه جوان نوشت: حباب «ریزپرنده- غول رسانه» ترکید!

صبح جمعه چند کوادکوپتر (به قول کارشناس شبکه صهیونیستی اینترنشنال: ریزپرنده پیتزابر!) در فلوات شرق اصفهان رهگیری شد. اگر این یک برنامه از طرف صهیونیست‌ها نبود چرا بلافاصله تمامی شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل و برخی امریکایی‌ها از حمله گسترده موشکی به ایران خبر دادند؟! و چرا بی‌بی‌سی‌فارسی که این‌روز‌ها مفلوک‌ترین و منفورترین لحظات تاریخ خود را می‌سازد و تا ساعت‌ها پس از حمله ایران به اسرائیل ساکت بود، این‌بار پوشش خبری پیتزابر‌ها را طوری در دست گرفت که انگار در‌های جهنم به روی ایران باز شده است؟! از طرف دیگر اگر این غول رسانه‌ای از چراغ جادو خارج شد، چرا سخنگویان دولت و ارتش صهیونیست‌ها ساکت ماندند و گردن نگرفتند و حتی به وزیر امنیت داخلی که به این حرکت واکنش نشان داد و نوشت: «مسخره بود!» حمله کردند که «آبروی ما را بردی؟!»

جام جم در صفحه نخست خود نوشت: ترقه بازی!

حدود یک هفته از حماسه تاریخی دلاورمردان ایرانی در تحقق عملیات «وعده صادق» می‌گذرد؛ اقدامی که آژیرهای خطر را در سراسر فلسطین اشغالی به صدا در آورد و ترسی را به جان صهیونیست‌های غاصب انداخت که برای کنترل آن دست به دامن ۱۰کشوردیگر شدند تا این‌گونه وانمود کنند که شرایط تحت کنترل و زندگی عادی در جریان‌ است اما این همه واقعیت نبود و بوق‌های رسانه‌ای صهیونیستی جهان در تلاش بودند با عکس‌های فتوشاپی و وارونه جلوه دادن حقیقت این‌گونه وانمود کنند که صهیونیست‌ها از شرایط بحرانی خارج شده‌اند اما درز اخباری همچون بالاگرفتن اختلافات موجود در اتاق جنگ، سردرگمی در کابینه نتانیاهو برای نحوه مواجهه با این شکست رسواکننده، اعتراضات شهرک‌نشینان، مهاجرت معکوس و...‌ دروغ بودن این ادعاها را افشا کرد و صهیونیست‌ها را به تکاپو انداخت برای اعاده حیثیت‌شان هم که شده حرف از تلافی بزنند و در پس اظهارات لفاظانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران سر می‌دهند، پنهان شوند تا به این ترتیب بخشی از فضاحت به بار آمده را کتمان کنند.

رسالت امروز خود را این‌گونه آغاز کرد: دست پر دولت برای سمنانی‌ها

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنج شنبه به همراه جمعی از معاونان و وزرا در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم به استان سمنان سفر کرد. شرکت در جشن احیای ده‌ها واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان سمنان، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در جشن نهضت ملی مسکن و سخنرانی در جمع مردم این استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور  بود.

صبح جمعه نیز در دومین روز از سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان، رئیسی به دامغان سفر کرد تا با مردم این شهر نیز دیدار و گفت وگو کند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم دامغان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر ضمن اشاره به ظرفیت‌های دامغان تاکید کرد: «فرهنگ» سرمایه اصلی دامغان است و همه ما از دولت و مبلغان دینی، فرهنگیان، زنان و مردان و اقشار مختلف وظیفه مشترک داریم تا از این فرهنگ و تمدن و مدنیت دینی دامغان است. 

شرق نوشت: بامداد بی‌رمق

اســرائیل به ایران و ســناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رســانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه)  پدافند هوایی کشــور حمله چند ریزپرنده در آســمان اصفهـان را خنثی کرد. در همـان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاههای شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بودهاند، اما ایسنا میگوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشــکی یا پهپادی، تأیید نمیشود. شــبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیــچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته اســت.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش طــی گفت‌وگویی با دفاع پرس درباره صدای انفجــار در اصفهان اظهار کرد که انفجار صبح جمعه در آســمان اصفهان مربــوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شیء مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است. به گفته امیر موسوی، کارشناسان مربوطه در حال بررســی ابعاد موضوع هســتند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع رسانی خواهند کرد. امیر میهندوســت، ارشــد نظامی ارتش در اســتان اصفهان هم پیرو اخبار منتشرشــده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعــلام کرد که صدای انفجار صبح جمعه مربوط به شــلیک پدافند هوایی به اشیای مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشــته است.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را  این‌گونه نوشت: پادشاه لخته

رژیم‌صهیونیستی از نفس افتاده و می‌خواهد آن را زیر هیاهوها پنهان سازد. صدای ناتوانی نتانیاهو اما بیشتر از هیاهوهاست. استخوانی که مقاومت غزه از ارتش رژیم خرد کرد، هویدا شده ‌است.
ایتمار بن گویر، وزیر افراطی امنیت ملی رژیم پس از نمایش بامداد روز گذشته رژیم اعلام کرد: «مسخره است!» امضای سند رسوایی صهیونیست‌ها توسط وزیر امنیت ملی‌شان باعث شد تا یائیر لاپید، نخست‌وزیر سابق رژیم و یکی از رهبران برجسته اپوزیسیون در پارلمان به آن واکنش داده و بگوید: «هیچ‌وقت تا الان یک وزیر در کابینه امنیتی چنین لطمه سنگینی به امنیت کشور، وجهه و جایگاه آن نزده بود. بن گویر با یک پیام یک کلمه‌ای نابخشودنی توانست اسرائیل را از تهران تا واشنگتن تمسخر و شرمنده کند.»

انداختن تمام گناه‌ها بر گردن بن گویر تندرو و جنایتکار، کمی دور از انصاف است. او نکته پنهانی را آشکار نکرد. او تنها کسی نبود که این حرف را تکرار کرد. از تهران تا واشنگتن افکار عمومی هم بودند که تل‌آویو را به سخره گرفتند. واکنش بن گویر تنها جالب‌تر از آنها بود و به‌دلیل مسئولیتش در دولت نتانیاهو قابل توجه به‌نظر می‌رسید. نکته‌ای که آشکار است و بن گویر یک امضا زیر آن انداخته است، حکایت ناتوانی صهیونیست‌هاست. آنها نه توان پاسخ به لبنان را دارند و نه قادرند تحرک خاصی در برابر پاسخ قابل توجه و رسمی ایران در روز 25 فروردین نشان دهند. موشک‌ها و پهپادهای ایران را همه دیدند و تهران نیز رسما مسئولیت آن را برعهده گرفت، اما صهیونیست‌ها تاکنون نتوانسته‌اند اقدام قابل توجهی ترتیب دهند.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top